۱. باستانی، برومند (1390)، جرایم کامپیوتری و اینترنتی جلوهای نوین از بزهکاری، چ 3، تهران: انتشارات بهنامی.
۲. خالقی، ابوالفتح؛ صالحآبادی، زهرا (1394)، «مطالعه سرقت هویت در حقوق فدرال آمریکا با نگاهی اجمالی به حقوق ایران»، حقوق تطبیقی، پاییز و زمستان، ش 104، صص 114 – 87.
۳. شیرزاد، کامران (1388)، جرایم رایانهای از دیدگاه حقوق جزای ایران و حقوق بین الملل، چ 1، تهران: انتشارات بهینه فراگیر.
۴. صادقی، حسین (1388)، مسئولیت مدنی در ارتباطات الکترونیک، چ ۱، تهران: نشر میزان.
5. طبیبی، مرتضی؛ خدادادی، انیس (1394)، «سرقت هویت»، مجله علمی پژوهشی فقه و حقوق اسلامی، بهار و تابستان، ش 10، صص96 - 75.
6. هدف کلاهبرداران سایبرى سرقت اطلاعات حساب قربانیان، در: آخرین بازدید مهر 98
7. 65 درصد کل جرائم سایبری کشور در حوزۀ جرائم فیشنگ، در:آخرین بازدید مهر 98
8. آخرین بازدید مهر 98
9. افزایش 20 درصدی جرایم در حوزۀ کلاهبرداری اینترنتی، در: آخرین بازدید مهر 98.
www.cyberpolice.ir/podcast/114121/
10. BT, BT (British Telecom), CPP, Get Safe Online, Lloyds TSB, Metropolitan Police, Yahoo! (UK) (2006), Security Report, February 2006.
11. BWGCBMMF, (Bi-national Working Group on Cross-Border Mass Marketing Fraud) (2004), Report on Identity Theft, report to the Ministry of Public Safety and Emergency Preparedness Canada and the Attorney General of the United States, October 2004.
12. FTC (Federal Trade Commission) (US) (2006a), Identity Theft Task Force Seeks Public Comment, press release, 26 December 2006.
13. FTC (Federal Trade Commission) and DOJ (Department of Justice) (US) (2007a), Combating Identity Theft: A Strategic Plan, US President’s Task Force on Identity Theft, 23 April 2007.
14. FTC (Federal Trade Commission) (US) (2007b), Report on Consumer Fraud and Identity Theft Complaint Data.
15. Javelin Strategy and Research (2007), 2007 Identity Fraud Survey Report - Identity Fraud Is Dropping, Continued Vigilance Necessary, Consumer Version, February 2007.
16. McAfee Avert Labs (2007), Identity Theft, White Paper, January 2007.
17. OECD, (Organization for Economic Co-operation and Development) (1999), Guidelines for Consumer Protection in the context of Electronic Commerce, section V, OECD, Paris.
18. OECD (2001), Report on Consumer Protections for payments Cardholders, DSTI/CP (2001)3/FINAL, OECD, Paris.
19. TACD (Trans-Atlantic Consumer Dialogue) (2007), Resolution on Identity Theft, Phishing and Consumer Confidence, 22 February 2007.
20. UN IEG, (United Nations Intergovernmental Expert Group to Prepare a Study on Fraud and the Criminal Misuse and Falsification of Identity) (2007), Results of the second meeting of the Intergovernmental Expert Group to Prepare a Study on Fraud and the Criminal Misuse and Falsification of Identity, Report of the Secretary-General, E/CN.15/2007/8, 2 April 2007.
21. US FTC, FTC (Federal Trade Commission) (US) (2003), 2003 Identity Theft Survey Report, prepared by Synovate, September 2003.
22. US IDTTF, (Identity Theft Task Force) (US) (2007), Combating Identity Theft: A Strategic Plan, 23 April 2007, vol ii.
23. OECD (2009), (Organization for Economic Co-operation and Development), Online Identity Theft, OECD, Paris.
24. https://www.gartner.com/ newsroom/id/501912, آخرین بازدید اردیبهشت 96
25. Www. javelinstrategy.com/2007/02/01/us-identity-theft-losses-fall-study/, آخرین بازدید بهمن 95
26. http://solutions.journaldunet.com/0607/060726-etude-securite-csi-fbi.shtml, آخرین بازدید آذر 97
28. TACD’s Resolution, 8th recommendation: www.tacd.org/cgibin/db.cgi?page=view& config= admin/ docs.cfg&id= 306, آخرین بازدید مهر 98