1. ابوالقاسمی نجفآبادی، مهدی (1393). «تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر احساس تعلق به مدرسه در بین دانشآموزان دبیرستانی شهرستان نجفآباد»، مجلۀ پژوهشهای برنامۀ درسی، دورۀ چهارم، ش 1.
2. بیابانگرد، اسماعیل (1375). «عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشآموزان»، فصلنامۀ علوم تربیتی، ش 108، ص 13-4.
3. بهبهانى، سرور؛ کریمی مریدانی، محمد (مهر 1394). «بیماری اوتیسم از تشخیص تا درمان»، مجلۀ مهندسی پزشکی، ش 174.
5. جوان جعفری، عبدالرضا؛ ثانی، سید مهدی (1391). رهنمودهای عملی پیشگیری از جرم، چ اول، تهران: میزان.
6. چهلگردی سامانی، شیوا (1392). «بررسی نقش مدرسه در پیشگیری از جرم»، فصلنامۀ دانش انتظامی، سال اول، ش 4، ص 58-32.
7. حکیمزاده، رضوان؛ ابوالقاسمی نجفآبادی، مهدی؛ نجاتی، فرهاد (تابستان 1391). «مقایسۀ احساس تعلق به مدرسه، انگیزۀ پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مدارس هوشمند»، مجلۀ علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران، دورۀ 6، ش 1، ص 162-130.
8. دورکیم، امیل (1376). تربیت و جامعهشناسی، ترجمۀ علیمحمد کاردان، چ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
9. علاقهبند، علی (1375). جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران: روان.
10. فردریش، لوزل؛ بندر، دوریس (2011). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان برای پیشگیری از رشد جامعهستیزی و جرم، ترجمۀ جمشید غلاملو، دانشنامۀ پیشگیری از جرم، تهران: میزان.
11. گلشنی فومنی، محمد رسول (1375). جامعهشناسی آموزش و پرورش، تهران، انتشارات شیفته.
12. لازرژ، کریستین (1394). درآمدی بر سیاست جنایی، ترجمۀ علی حسین نجفی ابرندآبادی، تهران: میزان
13. مهدوی، محمود (1390). پیشگیری از جرم (پیشگیری رشدمدار)، تهران: سمت.
14. معظمی، شهلا (1382). فرار دختران، چرا؟ تهران: گرایش.
15. یان، رابرتسون (1372). درآمدی بر جامعه (با تأکید بر نظریههای کارکردگرایی، ستیز و کنش متقابل نمادی)، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
16. Brooks-Gunn, J., Fuligni, A. S., & Berlin, L. J. (2003). Early child development in the 21st century : Profiles of current research initiatives. New York;London: Teachers College Press.
17. Christie, K. (2005), Chasing the bullies away, Phi Delta Kappan, 86n(10),pp.701- 725.
18. Cho, M. (2000), Building Esteem in At-Risk Children, School Arts, No. 99, Vol.24,pp-63-84.
19. Finkelhor, David (2007), Prevention of Sexual Abuse Through Educational Programs Directed Toward Children, Crimes Against Children Research Center, Family Research Laboratory, Department of Sociology, University of New Hampshire,P.P:643-647.
20. Gower, A. L. and Borowsky, I. W. (2013). “Associations between frequency of bullying involvement and adjustment in adolescence”. Academic Pediatrics, 13(3): P.P:214-221.
21. Humphrey, N. and W. Symes. 2010a. “Perceptions of Social Support and Experience of Bullying among Pupils with Autistic Spectrum Disorders in Mainstream Secondary Schools.” European Journal of Special Needs Education 25 (1): 77–91.
22. Hong, J. S. and Espelage, D.L. (2012). “A review of research on bullying and peer victimization in school: An ecological system analysis”. Aggression and Violent Behavior, 17(4): 311-322.
23. Kelly, Lin(2007), Social and Emotional Learning and Bullying Prevention, American Institute for Research,pp.2-18.
24. Lapan,R & Kayson,M(2007), Missouri School Counselors Benefit all Students, Missouri Department of Elementari and Secondari Education.
25. Mcclelland,Megan & Morrison Frederick(2000),Children at Risk for Early Academic Problems:The Role of Learning-Related Social Skills, Early Childhood Research Quarterly, 15, No. 3, pp.301-322.
26. Rovai,A & Gordan,H (2004), Blended Learning & Sense of Community, International Review of Research in Open & Distance Learning,5(2),pp.1-16.
27. Shonkoff, J. P., & Meisels, S. J. (Eds). (2000). Handbook of early childhood intervention. Cambridge: Cambridge University Press.